Case study: Arkervaart

Omschrijving klant: Coöperatie Arkervaart-Twente U.A. is een middelgrote regionale producent van diervoeders voor landbouwhuisdieren.

Opdracht omschrijving: Het herontwerpen en bouwen van een nieuwe website voor Arkervaart. Hierbij rekening gehouden met de huidige huisstijl en bestaande programmatuur zoals de bestelmodule en vraag & aanbod prikbord.

arkervaart-casestudy-3

Fase 1: Intake
Door het uitgebreide intakegesprek en het goede contact tussen Pepper Interactive en de klant zijn de wensen voor het herontwerp helder geworden. In het oude ontwerp was het vooral lastig om te navigeren en de stijl van de website was alweer een tijdje verouderd. In hoofdlijnen was de uitkomst: het interactieontwerp moet worden verbeterd, zodat de huidige en de potentieel nieuwe klanten van Arkervaart gemakkelijker door de website kunnen navigeren. Daarnaast zal het nieuwe ontwerp een frisse en moderne uitstraling krijgen, maar wel in de huisstijl van Arkervaart.

Fase 2: Ontwerpfase
Door ook in de ontwerpfase goed (direct) contact te houden tussen Arkervaart en de ontwerper bij Pepper Interactive is na verscheidene versies een ontwerp gemaakt dat precies aansluit op de wensen van de klant.

Verbeteringen zijn o.a.:

  • aanpassingen in de navigatie voor een overzichtelijke website en een betere doorstroom naar sector- en assortimentpagina’s. Denk hierbij aan duidelijke call-to-actionknoppen op de homepagina, het verbeteren van het drop-downmenu en het toevoegen van een submenu op de onderliggende pagina’s van de website.
  • verbeteringen in de typografie voor het maximaliseren van de leesbaarheid van de gehele website.

arkervaart-casestudy-4
De oude & nieuwe homepagina van Arkervaart

Fase 3: Technische realisatie
Na de goedkeuring van Arkervaart op het ontwerp begon de derde fase: de technische realisatie. In deze fase wordt het ontwerp omgezet naar een volledig werkende website. De code die hiervoor wordt geschreven is geoptimaliseerd om het maximale te halen uit o.a. zoekmachines. In deze fase wordt de website ook in het gewenste Content Management Systeem gezet (met dit CMS kunt u zelf eenvoudig nagenoeg alles op uw website aanpassen en aanmaken). Bij Arkervaart was dit het PCMS, ons inhouse CMS. Omdat de inhoud van de bestaande website moest worden bewaard, is er een exacte kopie gemaakt van de inhoud. Deze is naar een nieuwe locatie gekopieerd en hierop is de nieuwe website gebouwd. Dit was een forse klus aangezien de oude website meer dan 500 pagina’s bevatte waarin vaak ook nog een oude code werd gebruikt. Dit is gelijk aangepast.

arkervaart-casestudy-5
De oude & nieuwe assortimentpagina van Arkervaart

Fase 4: Preview
Na deze technische fase was het de beurt aan Arkervaart om de nieuwe website te vullen en bij te werken met nieuwe teksten / afbeeldingen. Omdat de inhoud van de oude website was gekopieerd, was dit bij Arkervaart snel gedaan. Het aanpassen en vullen van de website gebeurt op een afgeschermde previewomgeving.

Fase 5: Oplevering
Pas als een website helemaal naar wens is wordt deze, na goedkeuring van de klant, live gezet. Hierna biedt Pepper Interactive nazorg.

Simpel, snel en vrijblijvend een offerte aanvragen!


Naam

Email

Budget

Beschrijving